piątek, 4 stycznia 2008

Dzień 143

Nowy Rok, stare problemy ;) Jutro spotkanie z Dekarzem. Ustalimy zakres i terminy prac. Mam nadzieję ;) Jest trochę zimno jak na takie roboty, ale od poniedziałku, kiedy to mają panowie zaczynać, ma być cieplej tj +5 stopni. Jest do położenia deska okapowa (pewnie trzeba będzie kupić z 1.5 m3 drewna), całe pokrycie, obróbki blacharskie wokół komina (który wcześniej trzeba wymurować), 3 'kominki' wentylacyjne i wymyślić jak połączyć dachy nad domem i garażem. Cena - 12 zł za m3 i mb. Razem będzie szacunkowo około 8000 zł.

7 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Dzisiaj dorwalem się do Twojego blogu i przejżałem go od dechy do dech. bardzo mi się podoba twoje podejście do tematu. My jesteśmy na etapie załatwiania papierów i zakładania energii więc napewno skorzystamy z waszych doświadczeń. Mieszkam w Żyrardowie więc kiedyś was odwiedzę by ujrzeć Kornelię w całej okazałości.
Dwa pytania. Czy Ty jesteś Rejon Energetychny Żyrardów a jeśli tak to podaj mi całkowite koszty przyłącza energii, bo załatwia mi to jeden "osiołek" i mi się coś niezgadza. cześć suchy

maciunio2 pisze...

Jesteśmy pod Łódź. Ale całkowitych kosztów to ci, słowo honoru, nie podam. Bo to było załatwiane jeszcze z funduszy przed-pozwoleniowych i nie bardzo liczyliśmy wtedy. Coś mi żona mówi, że za projekt daliśmy 1500 zł, a za podłączenie + dokumentacja około 2000. Jeszcze jednak nie mamy prądu w domku, więc czekają nas kolejne koszta :( I to wkrótce.

Anonimowy pisze...

To mi cały koszt przyłącza wychodzi 2600 i myślałem że to dużo:) Ja jestem leśnikiem więc mogę trochę podpowiedzieć jeżeli chodzi o drewno, chyba Ci się to już nie przyda ale może inni skorzystają. Tak więc metr drewna sosnowego w "C" klasie jakości (w zupełności wystarcza na więźbę) i w 1 klasie grubości (średnica do 26cm w korze)kosztuje brutto 240,34zł w 2 klasie (27-36cm) kosztuje 296,46zł w 3 klasie (powyżej 37cm) 341,60zł. Teraz tak na 1m3 tarcicy potrzebujemy 1,3m3 drewna tj.(w 2klasie 385zł+70zł za przetarcie na tartaku, mamy 455zł) Musimy jeszcze dodać koszt transportu dotartaku i na budowę (przy 22m3 drewna czyli jeden skład łącznie 800 zł co daje ok 36zł za 1m3)czyli za 1m3 tarcicy płacimy w zaokrągleniu 500zł. W innych klasach grubości te ceny będą różne ale taka jest idea. Trochę zachodu ale gra warta świeczki. pozdrawiam Suchy

maciunio2 pisze...

2600 to całkiem mało. nas tam mila pani z Sochaczewa trochę wykorzystała ;)

a tymi cenami drzewa to mnie trochę zastrzeliłeś! WOW! ja zapłaciłem niecałe 900zł/m3 impregnowanego w kąpieli. i myślałem, że to MAŁO! :D
btw, masz może dostęp do jakiegoś drewna 'kominkowego'?

Anonimowy pisze...

Cześć
Twój blog jest genialny. My planujemy budowę domu (ytong 36 bez ocieplenia) w czerwcu 2008 i szukamy w sieci wszelkich porad i wskazówek pomocnych przy jego budowie. Dziękuje za podzielenie się swoimi doświadczeniami. Są one bardzo cenne, szczególnie dla ludzi nie mających zielonego pojęcia o budownictwie. Ogólnie wiemy już z czego i jak chcemy budować, zastanawiamy się tylko jeszcze np. nad więźbą i całym dachem (czy nie skorzystać z firmy http://www.inter-lers.pl/). Życzę powodzenia w dalszej budowie i z niecierpliwościo czekam na dalsze relację. Pozdrawiam.
Adam

Anonimowy pisze...

Napisz ile potrzebyjesz to się zoriętuję.
Narazie mamy jeszcze tamtegoroczny cennik lada dzień się to zmieni ale to góra 3-5%
Do kominka potrzebujesz raczej liściaste bo sosną to szybko zmniejszysz przekrój komina, więc za 1 m3 (buk,brzoza,dąb)151,28 zł brutto, (akacja,grab, jesion,olsza,wiąz) 139,08zł, pozostałe liściaste (tzw. miękkie) 112,24zł. Jutro napiszę Ci co mamy na stanie na chwilę obecną.

maciunio2 pisze...

@ Adam:
Co do użycia firmy jako podwykonawcy np do budowy więźby dachowej, to po swoich doświadczeniach, zmieniam zdanie i jestem generalnie "za" - mimo dodatkowych kosztów z tym wiązanych. Zaletą użycia firmy jest (teoretycznie) możliwość wynegocjowania sprzedaży materiału jako środka niezbędnego do wykonania usługi (i obłożonego inną stawką VAT). Generalnie to nie znam się najlepiej na VATcie, więc może jakiś fachowy gość się wypowie, al np okna i drzwi kupuję właśnie w ten sposób - z VATem 7%. Wtedy wyższa cena usługi kompensuje się z niższą ceną materiału. W sumie wychodzi prawie 'na jedno', ale wykonanie jest znacznie lepsze jakościowo, bo firma musi dbać o markę (no chyba, że wcale jej nie posiada) a 'Pan Stefan' już mniej.

@ Suchy:
Cenami drewna, to powalasz mnie Suchy każdym swoim postem. Masz we mnie dozgonnego klienta :D
A nawet pogadam dzisiaj z zaprzyjaźnionym składem budowlanym, to może uda się coś zahandlować ;)

Kiedy będzie nasza przeprowadzka?