wtorek, 19 lutego 2008

Dzień 209

Okna są super! Cieplutko jest bardzo i nie wieje :D
Robimy ścianki działowe. Strasznie to męczące - wczoraj zrobiłem sobie maraton - 14 godzin murowania... uffff... Udało się, przeżyłem ;)

Tata wziął sobie "urlop" i zabrał Mamę na wypoczynek na Mazury. Nie będzie go ze 3 dni, a na budowie kupa pracy... No dobra - naprawdę napracował się do tej pory i powinien odpocząć. W końcu ma trochę więcej wiosen na karku ;)

Chłopcy-elektrycy zabrali się wczoraj od rana ostro do pracy i też sobie nie żałowali - pracowali jeszcze po moim wyjeździe! Ale trochę efektów już widać - prawdą jest, że między uzgodnieniem wstępnej oferty i zakresu prac, trochę się nam zmieniła koncepcja, ale to nie szkodzi - cena za punkt jest ta sama - 25 zł... tylko punktów jest 2x więcej ;)


Mam cały czas dylemat, jaki piec wybrać i nie chodzi mi o producenta czy model, ale o technologię!
1. Gaz jest wygodny- wiadomo, bez obsługowy, tylko jeden zbiornik na wodę do CO itd., ale jest dość drogi jeśli używać go do ogrzewania. Sam nie wiem, ale teraz mały domek (60m2) kosztuje mnie średnio-rocznie 300zł/miesiąc!
2. Elektryka odpada, bo za drogo - zostanie tylko piekarnik elektryczny w kuchni.
3. Węgiel w bryłach - hmmmm... trochę bałaganu się robi, a moja kotłownia jest w samym środeczku. No i gdzie trzymać te bryły przez 1/2 roku? No i cena też niczego sobie - 580 zł/t. Do tego eksploatacja bardzo absorbująca i kłopot przy wyjeździe na dłuższy czas.
4. Węgiel w eko-groszku - drogo, ale wygodnie, bo są piece z podajnikami. Sporo plusów.
5. Węgiel w miale - to dopiero jest bałagan, mimo, że musi być mokry do zasypywania. Plusem jest najniższa cena - 300-350 zł/t, no i można mieszać z trocinami, które są jeszcze tańsze. Niestety produkuje się dużo popiołu, z którym nie bardzo jest co zrobić.
6. Paliwa mieszane - węgiel, drewno w polanach, eko-groszek, pellets - uniwersalność to największy plus tego rozwiązania, można i tanio drewnem palić, a można i wygodnie groszkiem czy pelletami. Kocioł jest za to dość drogi. No i wszystkie wersje nie gazowe wymagają drugiego zbiornika na wodę CWU :(

NIE MAM POJĘCIA CO WYBRAĆ!!! Help!


Kablologia ;)


Spiżarnia i kuchnia z salonu


"Drzwi" do spiżarni i wnęka przy wiatrołapie na szafę (w budowie) ;)


WC dla gości z kawałkiem holu i łazienka (z prawej)


Pokój chłopców i spiżarnia "dzień wcześniej"


Salon z miejscem na kominek i oknem oraz wejście do sypialni


Widok z gabinetu przez "przezroczystą" ścianę i drzwi oraz 2 wyjścia z sypialni


Tu będzie lustro w łazience oraz przejście z niej do sypialni

10 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Kocioł BBK Broetje (21 kW)- kondensat z zasobnikiem warstwowym- taki kupuje do Kornelii - ponieważ jest dobrze ocieplona koszt eksploatacji miesięcznej to ok 150 zł zimą .
mam obecnie taki w domu którym mieszkam też przyzwoicie ocieplony i koszty gazu tak mi wychodza - latem ok 90 zł /2m-ce

maciunio pisze...

ok, poczytam.

maciunio pisze...

no poczytałem sobie o tym kotle i chyba nie będzie mi pasował ten model, bo ja mam 2 rodzaje ogrzewania - grzejnikowe i podłogowe, a automatyka i zasobnik nie pozwalają na podawanie różnych temperatur na wyjściu oraz nie pozwala na pracę równoczesną w trybie CWU i CO, co spowoduje wyziębienie domu przy dużym zużyciu wody ciepłej, szczególnie zimą. ale podjadę do Reguł k/Michałowic do sprzedawcy tego kotła i porozmawiam sobie o innych opcjach.

Anonimowy pisze...

żaden kocioł z automatyką nie grzeje na raz co i ccw. Zwykły użytkownik nie wie nawet kiedy nastepuje grzanie ciepłej wody - chyba że Kolego masz tak zimny dom co po 7-10 min w przerwie grzania CO wyziębi sie do np 18st.
Natomiast wyobraz sobie drogi Kolego korneliowiczu, że u mnie tez bedzie podłogowe i grzejniczki i to nie ma znaczenia. ZAWSZE wybór należy do Pana.( w Annie Panek - w Regułach nie sprzedają chyba tych kotłów - za to sprzedają Ulricha co kocha servis i sterylnie czystą wodę w instalacji i serwis kocha te kotły)

maciunio pisze...

mnie chodziło akurat o przedstawiciela Broetje:

Hurtownia Instalacyjna
05-816 Michałowice, Reguły
ul. Żytnia 6
tel./fax (0-22) 798 02 10
ale niestety w sobotę nieczynne :(
może dzisiaj podjadę albo w czwartek (bo mam więcej czasu tego dnia) i wtedy pogadam sobie. generalnie mam luki w wiedzy na tym ogródku ;)

flamenco108 pisze...

Hiehie, Maciunio, to się instaluje mieszacz (jakieś 1200-1500zyla) i on się zajmuje podaniem odpowiedniej temperatury na rozdzielacz podłogówki.

Ja właśnie mam taki broetje, jak anonimowy powiedział - już niedługo będę wiedział, ile to kosztuje.

maciunio pisze...

ile miesięcznie czy ile w zakupie?

katarzyna696@interia.pl pisze...

Bardzo sie ciesze ze znalazlam Twoj blog.Podejrzewam ze bedzie stanowil dla nas swoisty instruktaz przy budowie naszego domu.Wlasnie podjelismy decyzje o jego budowie(marzymy o tym od lat ale jakos brakowalo odwagi) Co do srodkow finansowych nie bylo ich nigdy az tyle(jak mowi maz- za duzo by umrzec za malo by zyc) ale zaryzykujemy(czynsz naszego mieszkania stale rosnie). Podejrzewam ze zawracam Ci glowe ale bylabym bardzo wdzieczna gdybys znalazl chwilke i odpowiedzial mi na moje pytanie.Tez zamierzamy budowac z ytonga i tez domek parterowy.zastanawiamy sie nad tym czy robic nadproza nad oknami i drzwiami czy od razu wykonczyc mur wiencem opaskowym(duza oszczednosc) no i wlasciwe pytanie: zrobiles strop nad parterem, czy wynikalo to wylacznie z projektu?, sposobu oparcia dachu czy chciales po prostu miec strych na jakies graty?bo my scinajac koszty domu myslimy o rezygnacji ze stropu i uzyskaniu dzieki temu skosow w suficie(jak na poddaszu) czy to dobry pomysl?

Anonimowy pisze...

Najlepsze COMBO piec gazowy + kolektor słoneczny + mały wiatrak do 2 KVA. Koszt jednorazowy około 19 tys. zł Koszt eksploatacji max. 100 zł/mc za C.O. i ciepło wodę.

maciunio pisze...

KATARZYNA:
my podnosiliśmy ściankę kolankową, aby mieć większą powierzchnię użytkową na poddaszu. Wg projektu w Kornelii wieniec jest od razu nad stropem. To Wasza decyzja co zrobicie, zapewne trochę taniej będzie bez podnoszenia, ale to niewielkie koszty w skali całego domu, a zawsze to 20 m2 więcej. Strop jako taki jest też w oryginalnym projekcie więc jest to jakaś zmiana ;) Można zrobić sobie skosy i bez stropu, ale mnie się takie coś osobiście nie bardzo podoba. Te skosy będą wysoko bardzo i będzie to wyglądać jak w katedrze jakiejś ;) No i większą kubaturę drożej się ogrzewa :D

ANONIMOWY:
COMBO... hmm... myślałem nawet o panelach, ale przekracza to całkowite koszta jakie mogę przeznaczyć na ogrzewanie czyli max 15 tyś. Same panele to minimum 9 tyś.!

Kiedy będzie nasza przeprowadzka?