poniedziałek, 10 marca 2008

Dzień 229

Tynkujemy elewacje...
Wewnątrz mamy już praaaaawie skończone ścianki działowe. Szukam ekipy do tynków gipsowych i do podłóg.
Wybieram już między tylko 2 kotłami i oba są gazowe kondensacyjne. Broetje lub Vaillant - czekam teraz na oficjalne oferty cenowe. Wg mojego sympatycznego kolegi Flamenco, koszt opału zimą powinien się zamknąć w kwocie 200zł. Ciekawe... ;) Ktoś ma doświadczenia z kotłami kondensacyjnymi?
Okazało się, że moja kotłownia nie jest "uniwersalna", bo nie przewidziałem odpływu kondensatu do kanalizacji! Trzeba będzie coś dorobić - albo rura do łazienki z małym spadkiem lub rura na zewnątrz kanałem powietrznym z pompą kondensatu. W tym pierwszym wypadku niezbędny może się okazać neutralizator pH kondensatu oparty na granulacie z wapnem - nasze bakterie w oczyszczalni mogą nie być zachwycone stężeniem kwasu ;)
Aha - koszt montażu kotłowni (orurowanie, kocioł, rozdzielacz i cała reszta) wg dostawcy Vaillant'a, który zresztą jest też instalatorem, powinien się zamknąć w 1.500 zł - zobaczymy na ofercie ;)











4 komentarze:

Anonimowy pisze...

rura dn 32 lub 25 z małym spadkiem ( w izolacji podłogi i w szlichcie ) do łazienki.
rura na zewnątrz przez scianę może zamarznąć przy - 10 (słaby roztwór) a przy szambie niewiele tym bakteriom przeszkodzi bo środki typu mydło zneutralizują ten kwas.Przy spadku 0,5-1% to w Kornelii można poprowadzić tą rurę wszędzie byle nie za wiele kolan.A propo to powinien przewidzieć hydraulik- do instalacji weż sobie innego.( mam zamówiony Broetje do Kornelii - montaż początek kwietnia BBK 21 - instalacja podłogowa i grzejnikowa, oczywiście jest też ciepła woda)- montaz kotła na poddaszu

Waldi pisze...

do wylewki proponuję (505485674 Jerzy) właśnie mi skończył wylewkę mixokretem w Kornelii (Nadarzyn)- super robota

maciunio pisze...

a drogi byl ten Jerzy?

Waldi pisze...

14 zł

Kiedy będzie nasza przeprowadzka?